måndag 31 augusti 2009

Otrevliga människor

Pratade nyss med folktandvården, måste ju till tandläkaren snarast!
Hon var hur vrong som helst och verkligen poängterade att mman helst bara ska gå till tandläkaren varje 1½ år. Men HALLÅ, försökte tala om (lugnt och sansat faktiskt) att jag helst vill göra en undersökning innan jag fyller 20 och att jag med storsannolikhet har ett hål i en tand (det suger). Hörde då världens jäkla suck och "jaja vi har tid på onsdag 07.10 kan du komma då?". Tog den tiden. Sen var jag tydligen skriven på folktandvården i Luthagen, så jag blev dumförklarad för att jag inte visste det (här börjar jag också tappa tålamodet) och sa det att det inte är så jäkla lätt att veta vart man är skriven om man ändå är hyfsat nyinflyttad till en stad där det finns hur många kliniker som helst.
"Nej, det har du faktiskt rätt i"

Inga kommentarer: